Платити чи не платити ЗМІ: неправда очільника Херсонської ОДА про «проплачені» матеріали про діяльність адімінстрації - Без Брехні
Фактчек-регіон

Платити чи не платити ЗМІ: неправда очільника Херсонської ОДА про «проплачені» матеріали про діяльність адімінстрації

Голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв у інтерв’ю Газеті «День» від 10 вересня на питання про виділення коштів на висвітлення діяльності ОДА місцевими медіа відповів: «Ми зупинили цю ганебну практику оплати за публікацію повідомлень на окремих сайтах та інших ЗМІ. Це неприпустимо. Це не є журналістика. Я хотів би створити партнерські контакти зі ЗМІ. Щоб журналісти — були журналістами і допомагали мені контролювати певні речі стосовно роботи чиновників, реалізації програм. Я планую, що ми налагодимо таку співпрацю з такими журналістами, тому що це їхня робота, а не тому, що їм платять за це із бюджету».

Фактчекери перевірили чи дійсно це так.

ТЕЗА 1: «Ми зупинили цю ганебну практику оплати за публікацію повідомлень на окремих сайтах та інших ЗМІ»

ВЕРДИКТ: НЕПРАВДА

ДОКАЗИ І АРГУМЕНТИ:

Через 2 дні після виходу інтерв’ю, 12 вересня 2019 року, на сайті Херсонської ОДА з’явився проєкт розпорядження Голови Херсонської ОДА Про проект змін до програми розвитку інформаційного простору Херсонської області на 2017 – 2020 роки. Розпорядження було підписане 30 вересня 2019 року.

В додатку розпорядження прописані «Напрямки діяльності та заходи програми розвитку інформаційного простору Херсонської області на 2017 – 2020 роки ». У першому напрямку «Медіа-комунікації місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування спрямовані на медіа-освіту та всебічне інформування  населення» першим заходом вказано:

 «Взаємодія з електронними та друкованими  ЗМІ різних форм власності, інформаційними агенціями та інтернет-ресурсами щодо рівноцінного висвітлення діяльності органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації»

Виконавцем виступає Департамент з питань внутрішньої та інформаційної політики обласної державної адміністрації і згідно з документом орієнтовані обсяги фінансування з обласного бюджету на 2019 рік – 1, 254 млн.грн  , на 2020 рік – 923 тис.грн. До речі, у проєкті розпорядження сума на 2020 рік була меншою – 893 тис.грн.

 

У колонці «Очікуваний результат» вказано, що щороку заплановано:

– поширення 20 публікацій у друкованих засобах масової інформації (обласні газети «Гривна», «Новий день»);

– оприлюднення 25 розпоряджень голови обласної державної адміністрації в обласній газеті «Наддніпрянська правда»;

– трансляція  148 відеосюжетів у випусках новин місцевих ТРК («Херсон плюс», «ВТВ плюс», «Твій плюс», «ЯТБ», «КРАТУ»);

– 500 матеріалів на інтернет-сайтах («Херсон онлайн», «Херсонщина за день», «Kherson.net.ua» та ін.);

– трансляція 50 радіосюжетів (ПП Телерадіоорганізація «Софія», телерадіокомпанія «АКС»)».

Ситуація цікава тим, що усі представлені вище ЗМІ, окрім газети «Наддніпрянська правда» – є приватними.

Отже, слова Юрія Гусєва про припинення оплати за публікацію повідомлень на окремих сайтах та інших ЗМІ є неправдою.

Автор:  Юлія Лук’яненко, «Вгору»

Матеріал підготовлено за підтримки Internews Ukraine в рамках проекту «Фактчек – інструмент контролю в регіонах України виборчої і післявиборчої риторики, подій, публікацій в ЗМІ»

Читати статтю
Back to top button
Optimized with PageSpeed Ninja