Антиукраїнська ПРОПАГАНДА - за гроші криворіжців?    - Без Брехні
ДніпропетровщинаПропаганда-СТОП

Антиукраїнська ПРОПАГАНДА – за гроші криворіжців?   

Навіщо створювати з місцевої влади образ жертви? Навіщо цитувати сайт, який провайдери блокують за ворожу пропаганду? Навіщо маніпулювати репутацією громадянської мережі “Опора”? Усе це ми побачили в новині про ситуацію з оголошенням виборів міського голови в Кривому Розі і вирішили докладно розібрати.

16 грудня 2021 року на сайті телеканалу “Рудана”, який фінансується з міського бюджету і контролюється міською радою Кривого Рог, з’явилася публікація ПАРЛАМЕНТ МАЄ ВИКОНАТИ ВИМОГИ ЗАКОНУ ТА ПРИЗНАЧИТИ ВИБОРИ МЕРА КРИВОГО РОГУ НА 27 БЕРЕЗНЯ 2022 РОКУ, – ОПОРА”.

Перш за все нас насторожило те, що в публікації нема активного посилання на ось це повідомлення громадянської мережі “Опора”. Загалом у публікації “Рудани” ми виділили кілька тверджень і перевірили їх.

СПРОСТУВАННЯ

Твердження 1: Парламент має виконати вимоги Закону та призначити позачергові вибори у Кривому Розі на 27 березня 2022 року, – зауважує Всеукраїнська громадянська мережа ОПОРА.

Це неточна цитата з публікації на сайті ГМ “Опора”. 

“Опора” не зауважувала дослівно, що “парламент має виконати вимоги Закону”. Отже, це є викривленням змісту повідомлення авторитетної організації.

 

Твердження 2: Затягування «Слугами народу» призначення дати виборів суперечить чинному законодавству. 

Цієї фрази зовсім нема в оригінальному повідомленні, на яке посилається “Рудана”. Отже, хтось на муніципальному телеканалі довільно трактує і перекручує першоджерело, “призначає винних” (у цьому випадку – “Слуг народу”) і водночас ставить під загрозу авторитет “Опори” як незалежної організації.

 

Твердження 3: Як повідомила вчора інтернет-газета «Страна»

Пошук за словами “інтернет-газета “Страна” не видає інших посилань, ніж на  ресурс “Страна.ua”, “Страна.today” або “Страна.news”. 

За повідомленням Служби безпеки України та сайту Президента України, Рада національної безпеки і оборони 20 серпня 2021 року “прийняла рішення запровадити персональні санкції до 4 фізосіб і 4 компаній, що пов’язані з інтернет-ресурсами, які ведуть системну антиукраїнську пропаганду”.

Одна з осіб, до яких застосовані санкції, Ігор Гужва є засновником видання “Страна.ua”. За повідомленням “Радіо Свобода”, це видання неодноразово поширювало неправдиву інформації та російські наративи про Україну. Відмітилася “Страна.ua” і відвертими фейками, зокрема про розстріл групи СБУ в грудні 2019 року.   

 

Твердження 4: Зокрема, вчора стало відомо, що Дніпропетровська облпрокуратура, за командою Офісу Президента, знову відкрила вже розслідувані та закриті через відсутність складу злочину кримінальні справи щодо подій десятирічної давнини проти першого заступника мера Кривого Рогу Є.Удода. Також чиниться тиск і на інших представників команди міської влади, які мають високі рейтинги.

Ця інформація не має жодного відношення до “Опори”, і не дано активне посилання на першоджерело. 

Інформація взята з публікації на офіційному сайті виконкому Криворізької міськради від 15 грудня 2021 року. При цьому в тій публікації не надано активного посилання на нібито озвучену заступником прокурора Дніпропетровської обласної прокуратури Прихожановим інформацію про те, що кримінальні справи проти Євгена Удода відновлено за командою офісу Президента. Також нічого не сказано про обставини озвучення цієї інформації. На офіційному сайті прокуратури Дніпропетровської області нема повідомлень про нібито відновлення кримінальних справ проти Євгена Удода. 

Жодних підтверджень про тиск, який нібито чиниться на “інших представників команди міської влади”, не надано. Про які “високі рейтинги” йдеться, також не повідомлено. 

Отже, у загальному підсумку публікується непідтверджена документально інформація, що створює з міської влади образ “жертви”, на яку нападають із усіх боків і яку треба захищати.

Прикметно, що наступним абзацом після аналізованого дається дослівна цитата з повідомлення “Опори”, і таким чином створюється враження, нібито і про тиск, і про рейтинги, і про все інше повідомила “Опора”, а це не відповідає дійсності.

ВИСНОВОК 

Отже, у публікації “Рудани” наявні ознаки порушення принципів журналістської етики: невідокремлення фактів від коментарів, неточності, маніпуляції,  а також наявне посилання сайт, який провайдери блокують через антиукраїнську пропаганду. Виходить, що телеканал “Рудана”, який існує на кошти криворіжців, долучається до антидержавної пропаганди та дезінформує читачів.

 

Матеріал підготовлено ресурсом EXPERT-KR в рамках ініціативи «Мережа регіональних проектів з протидії дезінформації» за підтримки National Endowment for Democracy (NED) при менторстві ресурсу «БезБрехні»

Читати статтю
Back to top button